12 ay turizm hareketlerinin sürdürülebilirliği, tüm dünyadestinasyonlarının turizm çalışmalarını yönlendiren
motivasyon unsurları arasında önemli bir yere sahip.
Dünyadaki çoğu turistik
destinasyon mevsimsellik
olgusundan etkileniyor.
Mevsimsellikte yüksek
dalgalanmaların yaşandığı
destinasyonlar genellikle aşırı kalabalık,
yüksek fiyatlar, yoğun sezonlarda yetersiz
altyapı, ara ve düşük sezonlarda ise hizmet
ve iş imkânlarının yetersizliği gibi çeşitli
zorluklarla karşı karşıya kalıyor.
Turizmin çevresel ve kentsel maliyetlerinin
özellikle yaz dönemlerinde artan yükünün
tüm yıla yayılarak ekonomik açıdan
dengelenmesi, özellikle yerel yönetimler
açısından da önem taşıyor.
Yerel yönetimler, 4 mevsim turizm
hareketlerinin sürmesi açısından, kamu
politikaları ve özel stratejiler gerektiren
çalışmalar geliştirmesi, kent turizminin
olmazsa olmazı ulaşım alt yapısının 12
ay turizm motivasyonu ile şekillenmesi
gerekmektedir.
Dünyada farklı destinasyonlar bu konuda
özellikle kış turizmi ve kent turizminin
desteklenmesi konusunda devlet destekli
çalışmalar yapmaktadır. Farklı turizm
çeşitleri, ev sahibi bölgeye yeni pazar
segmentlerinin getirilmesine, misafir
profilinin de çeşitlenmesine destek
olmakta.
Her biri farklı özellikler gösteren alt
destinasyon markalarına sahip olan
Türkiye, dört mevsim turizmin cenneti
olmaya en yakın adaylar arasında . Hem
yaz turizmi hem de kış turizmi için uygun
bölgeleri ile Türkiye, gezilip görülebilecek
dünya miraslarına, kültürel kalıntılara
ve bir çok açık hava müzesine sahip
oluşunun yanı sıra turistik alt yapısı ve
ürün yelpazesinin her geçen yıl yeni
yatırımlarla genişlemesi, 4 mevsim turizm
hareketlerinin sürdürülebilmesine olanak
sağlamakta.
Dünya turizminde önemli bir resort
destinasyon markası olan Antalya, ünlü
plajları, masmavi koyları, tarihi ve doğal
güzellikleri, yürüyüş rotaları, mağaraları
ve tarihi yapılarıyla turizm hareketlerinde
grafikte de görüneceği üzere yaz
sezonunda yüksek bir talep eğrisine sahip.
Ancak, kentsel alt yapısı da her geçen yıl iyileşmekte, turistik ürün gamını genişletmektedir. Şehir
otellerimiz, fuar merkezlerimiz, sağlık ve spor tesislerimizle ürün arzımız dünya standartlarının
üst seviyesinde yer almaktadır.
Turizmde dünya markası olan Antalya, sağlık alanında yapılan yatırımlarla da dikkati çekiyor.
Kentte 2 üniversite, 18 kamu hastanesi ve 28 özel hastane ile çok sayıda klinikte tedavi imkanı
sağlanıyor.
Estetikten organ ve kök hücre nakillerine, kanser tedavilerinden göz, diş, kanser tedavisine
her türlü sağlık hizmetinin verildiği ilde, yılın her ayı gelebilen turistler tedavi olup ülkelerine
dönüyor.
Kışın futbol takımlarının kamp yaptığı kent, dalış, tırmanma, yürüyüş ve golf sporu imkanlarıyla
da öne çıkıyor. Yurt dışından her yıl binlerce golfçüyü ağırlayan ilde 16 golf sahası bulunuyor.
Ürün çeşitliliği ile iklime daha az bağımlı olan destinasyonların turizmde sürdürülebilir
büyümesinin en önemli bileşeni olması nedeni ile birliğimiz stratejik çalışma başlıklarında
özellikle ürün çeşitliliğine yönelik destekleyici işbirlikleri içindedir.
Bu sayımızda, bölgemize kış döneminde gerçekleştirdiği fuarlarla turizm hareketlerine önemli
ivme kazandıran ANFAŞ ve Yönetim Kurulu Başkanımız Değerli Ali Bıdı’yı konuk ettik. ANFAŞ
çalışmaları ve fuar turizmine ilişkin verileri, Turizm ve Teknoloji konuları hakkında yer alan
araştırmayı, sektörümüzün çalışmalarına kaynak olacak bilgileri sizlerle paylaşıyoruz.
Ağustos ayı sayımızın, çalışmalarınıza ışık tutması dileği ile …
Kaan KAVALOĞLU
AKTOB Yönetim Kurulu Başkanı