Ülkemizin bir Turizm destinasyon olarak 40 yıllık modern Turizm tarihçesine sahip.
Jeopolitik konumunun yüklediği risk faktörlerinin yanı sıra ülkeye sunduğu doğu ve batının muhteşem araç kesit kültürü modern ve geleneksel kültürün tüm milliyetleri kucaklayabilir olması bu coğrafyanın yarattığı katma değerlerin bir kısmı. Zengin kültürel mirasımız, eşsiz doğal güzelliklerimizle Turizm yatırımlarımızla zirveyi zorlayan bir ülkeyiz. Tarihsel ve doğal kaynaklarımız ve üst seviyede hizmet veren işletmelerimizde Turizm arzımız çok daha yüksek kapasite ağırlama yapabilecek durumda. Kentimize gelen turistin otellerimizde karşılaştığı hizmet kalitesi ile destinasyon kalitesinin paralel gitmesi ise sürdürülebilir büyümenin temel taşı. Ülke ve şehirlerin uluslararası düzenlediği festival ve etkinlikler dünyanın pek çok ülkesinden ziyaretçiyi kendine çekerek ait oldukları bölgelere ekonomik ve sosyal katma değer sağlıyor. Antalya son yıllarda uluslararası büyük üne sahip sanatçıların konserler verdiği spor turnuvaları ve festival etkinlikleri ile dinamik ve performans sergiliyor. 1- 3 Eylül tarihli arasında düzenlenen 2 FOODFEST Antalya Gastronomi Festivali de Türk mutfağı ve Antalya’nın yerel lezzetlerini tanıtan bir değeri oldu. Birliğimizin hedefleri arasında yer alan 12 ay turizm turizm çeşitliliği konusunda Antalya bölgesi Golf tesisleri medikal merkezler spor sahaları kongre ve fuar merkezleri ile öne çıkıyor. Özellikle Golf turizminin bölgemize olan katkısı kış dönemini canlandırmasının dışında yaklaşık üst segment profili bölgemize çekiyor. Türkiye’de 23 Gold sahası var 17 tanesi Antalya’da 12 ay golfçülere hizmet veriyor Antalya’nın ılıman sonbahar kış dönemini canlandıran gol turizminde İspanya ve Portekiz’in saha sayısı bakımından oldukça gerisinde kalıyor. Ancak mevcut kapasitemiz ile dünyanın en iyi Golf destinasyonu olarak gösterilen bir bölgesiyiz.
Mevcut kapasitesi ile Akdeniz destinasyonları arasında gol turizminde İspanya ve Portekiz gol sağladığı ve geliri bakımından pazar hakimiyetine sahip İspanya golf’ten yılda yaklaşık 5 milyar dolar kazanıyor. Yaklaşık 400 golf sahası var.
Dünyada Golf turizminin teşvik edilmesine yönelik artan hükümet desteğinin gol turizmi pazarının büyümesini ileriye taşıması beklenmektedir. Hükümetler niş ürünün geliştirilmesi yoluyla ek döviz kazanmanın ve böylece ekonomik büyümeye katkıda bulunmanın bir yolu olarak Golf destinasyonlarını yerli ve yabancı turistlere tanıtmaktadır.
Direnç nedeniyle golf turizmi endüstrisi küresel pazar büyüklüğü, bölgesel paylar, Golf turizmi pazar payına sahip rakipler, Golf turizmi pazar segmentleri, pazar eğilimleri, Golf turizmi endüstrisinde gelişmek için ihtiyaç duyabileceğiniz diğer veriler dahil olmak üzere Golf turizmi pazar istatistiklerine yönelik bir çalışma yaptık.
Özellikle niş pazarlarının turizmin kırılganlığına kattığı direnç nedeniyle, Turizm stratejilerimiz içerisinde önemli bir yer tutuyor. Bu sayımızda Golf turizmi Turizm ve dijitalleşme turizm verilerinde son durum hakkında araştırmalara yer verdik. Çalışmalarınıza değer katması normal keyifli okumalar dileriz.
Kaan Kavaloğlu AKTOB Yönetim Kurulu Başkanı